Forum 8 DW Czogori Hufiec ZHP OpoleMiasto Strona Główna 8 DW Czogori Hufiec ZHP OpoleMiasto
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Rajd Granica 16-19.09.2010

 
Odpowiedz do tematu    Forum 8 DW Czogori Hufiec ZHP OpoleMiasto Strona Główna » ARCHIWUM Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Rajd Granica 16-19.09.2010
Autor Wiadomość
Kociol
Administrator



Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

Post Rajd Granica 16-19.09.2010
Co wy na to żeby pojechać na ten rajd: [link widoczny dla zalogowanych]

Kilka podstaweowych informacji na wstępie:

V. TERMIN I MIEJSCE RAJDU
1. Rajd odbędzie się w dniach 16-19.09.2010 r.
2. Przed rajdem drużyny otrzymują potwierdzenie o zakwalifikowaniu na trasę, ze szczegółową instrukcją i programem rajdu.
W potwierdzeniu znajdzie się informacja o terminie i miejscu startu.
4. Rajd przebiegać będzie górskimi trasami Karkonoszy, Gór Izerskich i Rudaw Janowickich.

VI. UCZESTNICTWO W RAJDZIE - Zgłoszenia

1. Zgłoszenia przez internetowy formularz zgłoszeniowy.
Formularz zamieszczony na stronie [link widoczny dla zalogowanych] należy wypełnić najpóźniej do 06.09.2010 r.
2. przyjęciu na daną trasę decyduje kolejność zgłoszeń.
3. Drużyna (patrol) musi mieć uregulowane w hufcu składki członkowskie.

Uczestnicy
1. W rajdzie uczestniczą min. 7-10 - osobowe patrole (w tym pełnoletni opiekun), reprezentujące jednostki harcerskie.


Wpisowe
1. Równocześnie ze zgłoszeniem należy wpłacić wpisowe w wysokości określonej w opisie trasy.
Wpłaty należy dokonać na Konto bankowe:
Nordea 84 1440 1156 0000 0000 0410 4803
Dowody wpłaty należy okazać na starcie oraz dołączyć kserokopię do karty zgłoszenia.
2. Komenda Rajdu zastrzega sobie prawo do przesunięcia drużyny na inną trasę,o czym drużyna zostanie powiadomiona.
3. Nie zgłoszenie się uczestników rajdu lub całego patrolu na starcie trasy, powoduje utratę wpisowego.

Wyposażenie
1. Każdy patrol musi posiadać: apteczkę, mapę terenu, po którym wędruje, busolę, latarki, przybory do pisania, prowiant na czas trwania rajdu.
2. Wszyscy uczestnicy powinni posiadać: kompletne umundurowanie harcerskie, książeczkę harcerską lub legitymację szkolną,
ubiór i obuwie turystyczne dostosowane do wędrówek górskich, obuwie lekkie, śpiwór, karimatę, niezbędnik, kubek, okrycie przeciwdeszczowe,
ciepły sweter, czapkę, rękawiczki, zapałki, 3 m linki do wiązania węzłów, drobne pieniądze kieszonkowe, strój sportowy dla uczestników nocnej koszykówki.
3. Aparat fotograficzny.
4. Mile widziane instrumenty muzyczne.
5. Telefony komórkowe – numery należy podać w karcie zgłoszenia.

Ubezpieczenie
1. Odpowiedzialność za dobór uczestników i zapoznanie ich z regulaminem ponosi opiekun patrolu oraz
komendant jednostki nadrzędnej potwierdzającej zgłoszenie na rajd.
2. Patrole rajdowe ubezpieczone będą od następstw nieszczęśliwych wypadków przez organizatora rajdu.

Świadczenia organizatorów:
1. Noclegi w schroniskach, strażnicach Straży Granicznej, szkołach, namiotach lub innych obiektach wskazanych przez organizatorów.
2. Posiłek 18 września 2010 r.( kiełbaska do upieczenia na ognisku)
3. Do wszystkich posiłków organizatorzy tras zabezpieczają wrzątek.
4. Pozostałe posiłki uczestnicy zabezpieczają sobie we własnym zakresie.
5. Przewiezienie ciężkiego sprzętu gospodarczego na miejsce biwaku, o ile pozwolą na to warunki terenowe,
po wcześniejszym uzgodnieniu z komendantem trasy.
6. Pamiątkowa plakietka rajdu.
7. Potwierdzenie: zdobytych punktów do GOT, wykonanych zadań na sprawności,stopnie harcerskie, zadań na pagon wędrowniczy i znaki służb.

Współzawodnictwo
Punktację patroli prowadzą Komendanci Tras.
Regulaminy konkursów podane będą w trakcie rajdu.
Każda drużyna podlegać będzie szczegółowej ocenie:

Zadanie przedrajdowe 15%
Ocena patrolu na podstawie regulaminu 10%
Zachowanie, postawa harcerska i organizacja 10%
Testy harcerskie i turystyczne 20%
Zadania na trasie 40%
Wieczór kominkowy i piosenka rajdowa 5%

TRASA IV
LICZBA MIEJSC - 80
Wpisowe – 40,- od osoby
Org.Hufiec Świdnica
Rodzaj Wędrownicza
Ur. w roku1994 i wcześniej
16.09. – Start godzina 9.00 – 10.00- Karpacz Muzeum Zabawek, zielonym szlakiem, Droga Bronisława Czecha do żółtego szlaku, szlakiem żółtym
przez Wodospad Jodłówki, Wodospad Podgórnej, Waloński Kamień, Jagniątków – Michałowice –nocleg- PTSM Złoty Widok
17.09. - Jagniątków, szlakiem niebieskim, Koralową Ścieżką do szlaku czerwonego, Łabski Szczyt, schronisko na Szrenicy, Hala Szrenicka,
Wodospad Kamieńczyka, nocleg - Strażnica SG w Szklarskiej Porębie.
18.09. – Wędrownicza Miejska Gra Terenowa- zajęcia organizowane w formie biegu harcerskiego z wstępami do obiektów muzealnych i turystycznych.

TRASA V
LICZBA MIEJSC - 80
Wpisowe – 40,- od osoby
Rodzaj Wędrownicza
Ur. w roku1994 i wcześniej
Org. Hufiec Ziemi Dzierżoniowskiej
16.09. - Marciszów PKP zielonym szlakiem przez kolorowe jeziorka, Wielka Kopa, schronisko Czartak, Skalnik, Starym Traktem Kamiennogórskim,
Kowary, żółtym szlakiem Jedlinki, zielonym szlakiem Osiedle Skalne, Ścięgny, nocleg szkoła podstawowa.
17.09. - Ścięgny, Karpacz Dolny, zielonym szlakiem Karpacz, żółtym szlakiem przez Wilczą Porębę do schroniska Nad Łomniczką,
czerwonym szlakiem na Śnieżkę, Śnieżka czerwonym szlakiem do schroniska Odrodzenie, dalej czerwonym szlakiem przez śnieżne Kotły,
żółtym szlakiem do Schroniska Pod Łapskim Szczytem- nocleg.
18.09. - Schronisko Pod Łapskim Szczytem niebieskim szlakiem do Wodospady Szklarki, zielonym szlakiem do Szklarskiej Poręby –nocleg


VII. ZADANIA PRZEDRAJDOWE
• W nawiązaniu do 100 lecia harcerstwa i do świetnej tradycji lwowskiego czasopisma „SKAUT” , wydajcie gazetkę informacyjna o swojej drużynie,
jakiego macie patrona, tradycje, zwyczaje, obrzędy. Zaprezentujcie wasze osiągnięcia, zdobycze i opiszcie najważniejsze wydarzenia z historii waszej drużyny.
Gazetkę przygotujcie w formacie A 4 aby gazetka miała 4 lub 8 stron w zależności od waszych historycznych, harcerskich doświadczeń.
Gazetkę należy wykonać w 10 egzemplarzach.

• Wykonajcie KARTĘ DO KRONIKI RAJDOWEJ - kartka A-4 (z bloku technicznego) ustawiona poziomo z 4 - centymetrowym marginesem z lewej strony.
Praca ma odzwierciedlać charakter drużyny - mile widziane zdjęcia grupowe w mundurach.
Liczy się pomysłowość w realizacji zadania.
• Zadania prześlijcie do KH Świdnica ul. Lelewela 18, 58-100 Świdnica, w nieprzekraczalnym terminie do 6 września 2010.

VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
6. Informacji o rajdzie udziela: Komendant Rajdu - hm. Piotr Pamuła Komenda Hufca ZHP w Świdnicy, ul. Lelewela 18, 58-100 Świdnica
tel./fax 748520179, e-mail: [link widoczny dla zalogowanych]
7. W czasie rajdu należy poruszać się w kompletnym umundurowaniu, z wyjątkiem uczestnictwa w konkurencjach rajdowych oraz wędrówki w trudnych,
górskich warunkach turystycznych.

IX. PROGRAM ZAKOŃCZENIA RAJDU:

Sobota, 18.09.2010 r.

do godz. 16.oo - zejście tras do Szklarskiej Poręby na nocleg.
16.oo - 17.oo -zagospodarowanie patroli w miejscach noclegowych,
Miejsca noclegowe będą zorganizowane w szkołach i innych ośrodkach.
17.oo - 19.oo - rozgrywka finałowa pomiędzy zwycięskimi patrolami poszczególnych tras
20.oo - koncert zespołu

Niedziela 19.09.2010 r.

8.oo - pakowanie sprzętu, śniadanie,
- zdanie miejsc noclegowych kwatermistrzowi rajdu,
9.oo - Msza Święta w intencji wszystkich harcerzy,
10.oo - apel końcowy rajdu – wręczenie nagród najlepszym drużynom rajdu.



ZASADY PUNKTACJI - Rajd Granica - 2010

Lp. RODZAJ ZADANIA SPOSÓB OCENY %

1 WYKONANIE ZADANIA PRZEDRAJDOWEGO
• Wg regulaminu Rajdu Granica.
• Pomysłowość w realizacji zadania.
• Wrażenie rzeczowe wykonania zadania. Wspólna ocena Komendantów Tras 08.09.2010
w Świdnicy 15%

2 OCENA PATROLU NA STARCIE
• Wyposażenie patrolu - apteczka, mapa terenu, po którym patrol wędruje, busola, latarki, przybory do pisania, prowiant na czas trwania rajdu.
• Okazanie „Deklaracji w sprawie Bezpieczeństwa”
• Ekwipunek indywidualny - kompletne umundurowanie harcerskie (nie wojskowe), książeczka harcerska lub legitymacja szkolna, obuwie turystyczne,
turystyczny ubiór dostosowany do wędrówek górskich, okrycie przeciwdeszczowe, obuwie lekkie, śpiwór, karimata, niezbędnik, kubek, linka do wiązania węzłów.
Ocenia Komenda Trasy na starcie 10%

3 ZACHOWANIE, POSTAWA HARCERSKA
I ORGANIZACJA, PUNKTY DO DYSPOZYCJI
• Kierowanie zespołem przez Komendanta patrolu.
• Zachowanie na trasie, zachowanie indywidualne, punktualność, zaangażowanie.
• Ekologia - śmieci.
• Przygotowanie posiłków - obrzędy.
• Organizacja noclegów.
• Przestrzeganie Prawa Harcerskiego i regulaminu rajdu.
• Przestrzeganie zasad harcerskiego stylu postępowania.
• Pozytywność – wykorzystanie na rajdzie metody harcerskiej.
• Szlachetna, rycerska rywalizacja podczas współzawodnictwa.
• Wzajemna pomoc, braterstwo, uczciwość.
Ocenia Komenda Trasy podczas całej trasy i w miejscach noclegowych 10%

4 ZADANIA NA TRASIE
• Każdy Komendant trasy opracowuje dowolną liczbę sprawdzianów, zabaw, zadań, zgodnych z ogólną koncepcją programową trasy.
Ocenia Komenda Trasy 40%

5 TESTY HARCERSKIE I TURYSTYCZNE
• o Karkonoszach,
• z wiedzy ogólnoharcerskiej,
• o historii harcerstwa
Testy i zadania przygotowuje Komendant Rajdu.
Ocenia Komenda Trasy 20%

6 WIECZÓR KOMINKOWY I PIOSENKA RAJDOWA
Kilkuminutowy program na kominku przedstawiający patrol. Ocenie podlega ogólny wyraz patrolu, dowodzenie zespołem, kultura osobista,
harcerski fason oraz treść prezentacji.
Piosenka rajdowa, mile widziana o Rajdzie Granica, ciekawa treść, melodyjność, lekki refren, łatwo przyswajalny przez inne patrole,
ciekawa aranżacja, własny styl.
Ocenia Komenda Trasy 5%



SZUKAM WIĘC 7-9 OSÓB:

1. Kocioł
2. Agnieszka H.
3. Kasia S.
4. Czosnek
5.
6.
7.
8.
9.
10.


Wpisowe 40 zł do 1 września na rozpoczęciu roku harcerskiego i pamiętajcie że oprócz tego musimy mieć zabezpieczoną kasę na przejazd w obie strony ok 30 zł i kasę na żarcie

zapraszam


Ostatnio zmieniony przez Kociol dnia Wto 20:03, 24 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Nie 13:52, 15 Sie 2010 Zobacz profil autora
Linka




Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

Post
Ja się trochę tego boję xd Ale jbc zgłaszam wstępnie swoją kandydaturę xd
Śro 15:35, 18 Sie 2010 Zobacz profil autora
Kasia S.
Czogori



Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

Post
ja też chce jechać , tyle ze nie wiem jak wówczas będę pracować i gdzie Smile
Czw 13:19, 19 Sie 2010 Zobacz profil autora
czosnek




Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
też mogę jechać, jednak jest to dość odległy termin, więc również nie mówię tego w 100%
Wto 11:37, 24 Sie 2010 Zobacz profil autora
Linka




Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

Post
Eeej, nie wiem, czy zdobędę kasę, ostatnio b. cierpię na jej brak ;x
Wto 13:33, 24 Sie 2010 Zobacz profil autora
Ruda




Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chmielowice/Arda/Antares

Post
A jak wygląda sprawa dojazdu na rajd? No bo te 40 zł to wpisowe, a o dojeździe nie ma tam mowy, więc to będzie dodatkowy koszt? Tylko jaki?




Very Happy
Czw 10:51, 26 Sie 2010 Zobacz profil autora
magda
Czogori



Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Tydzień później jest biwak szczepu. Tydzień w tydzień to trochę nie bardzo...
Czw 13:18, 26 Sie 2010 Zobacz profil autora
Kociol
Administrator



Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

Post
koszty dojazdu to ok 35 zł w jedną stronę na co składa się bilet ulgowy TLK do Jeleniej góry i 7 PKS z Jeleniej do Karpacza. W internecie nie znalazłem połączeń PKS z Opola do Karpacza choć kiedyś takie jeździły (jeżeli ktoś będzie koło PKSu może się dowiedzieć i napisać na forum).
JEżeli nie znajdzie się cały patrol to ja podłączę się do innego i jeżeli ktoś w takij sytuacji też bdzie chciał to niech da znać.

Przypominam także że nie chciałbym aby wyjazd na ten rajd miałby być powodem nieobecności na rajdzie szczepu o którym wspomniała Magda
Pią 19:22, 27 Sie 2010 Zobacz profil autora
Mała Gosia
Administrator



Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 846
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
70 zł za sam dojazd i 40 za udział? 110zł? bez wyżywienia? to chyb jednak przesada.

Tak w ogóle to Damian i Oskar mają zorganizować biwak rowerowy i z tego co gadałam z Damianem to myśleli nad terminem 10-12 września. więc były by 3 wyjazdy pod rząd. Podaję pod rozwagę.
Pią 20:19, 27 Sie 2010 Zobacz profil autora
Kociol
Administrator



Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

Post
skoro dochodzi 3 biwak a koszty na ten nie dją nadzieji że ktoś jeszcze się zgłosi to zmykam temat i wyjazd na rajd nieaktualny
Pią 22:22, 27 Sie 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum 8 DW Czogori Hufiec ZHP OpoleMiasto Strona Główna » ARCHIWUM Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin